Cum vei putea face bani pe Instagram: decizia prin care platforma devine din ce în ce mai mult ca YouTube

de: Teodora Tudosie
28 05. 2020

Dacă până acum foloseai Instagram doar pentru a pune poze cu tine din vacanță, e posibil ca de acum să treci pe partea video, ca să și faci bani de pe platformă.

Compania a anunțat acum două modalități prin care utilizatorii săi vor putea monetiza conținutul pe care îl postează pe platformă. Nu e vorba despre fotografiile și story-urile pe care poate le pui zilnic pe profilul tău, ci despre videoclipurile de pe IGTV sau despre Live-urile de pe platformă. Asta arată că rețeaua socială vrea să se concentreze și ea mai mult pe partea de video.

Și până acum se puteau face bani pe Instagram, numai că în mod diferit. Influencerii de pe platformă încheiau parteneriate cu diverse branduri, pe care le promovau apoi în postări sponsorizate de pe profilurile lor, contra cost. Până acum, niciun utilizator nu putea primi bani direct de la companie.

Cum se vor putea face bani pe Instagram

Compania a anunțat că utilizatorii rețelei sociale vor putea face bani în două moduri: reclame în videoclipurile de pe IGTV sau prin „insigne” de pe Instagram Live.

În prima situație, reclamele nu vor consta în promovări plătite de branduri, ci în reclame care apar în timpul videoclipului, ca pe YouTube. Compania va împărți veniturile pe care le încasează din afișarea reclamelor cu utilizatorii. Astfel, creatorul de conținut de pe platformă va păstra cel puțin 55% din veniturile din reclame.

Lucrurile stau diferit în cazul „insignelor” din live-uri. În acest caz, banii vin de la utilizatorii care urmăresc un live pe platformă. În cazul în care decid că vor să sponsorizeze creatorul al cărui conținut îl urmăresc, utilizatorii vor cumpăra o insignă, o mică inimioară care va fi afișată în dreptul numelui său de utilizator. Fiecare insignă va costa fie 0,99 dolari, 1,99 dolari sau 4,99 dolari. În funcție de cât plătesc, vor avea una, două sau trei inimioare în dreptul numelui.

Va arăta cam așa:

Potrivit companiei, aceasta va testa cele două funcționalități pe un grup mai mic de utilizatori înainte să lanseze opțiunile la nivel global. Mișcarea ar putea face ca Instagram să devină un competitor serios pentru alte platforme care se concentrează pe video precum YouTube sau TikTok.